BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

10.9.09

Pelumba atau sekadar pemerhati?

Ramadhan Al-Mubarak semakin menghampiri pengakhirannya. Samada sedar atau tidak, Ramadhan kini sudah pun menginjak ke 10 malam yang terakhir. Bilangan malam yang amat kritikal bagi mereka yang menanti-nantikan saat bertemunya dengan Lailatul Qadar yang dijanjikan.

Sudah semestinya bila tiba saja 10 malam yang terakhir ini, para mukminin yang bertaqwa akan berlumba-lumba meningkatkan amal ibadah masing-masing dengan harapan dapat bertemu dengan satu malam yang terlebih baik dari 1000 bulan....iaitulah malam Lailatul Qadar. Malam yang menjanjikan seribu satu hikmah, kebajikan dan pahala bagi sesiapa saja yang berusaha untuk mendapatkannya dengan melipatgandakan amal ibadah.

Persoalannya, apakah kita sekarang ini termasuk di dalam perlumbaan tersebut atau sekadar menjadi pemerhati untuk melihat siapakah pemenangnya yang berjaya menggondol hadiah seperti yang dijanjikan?


0 comments: