BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

25.12.08

Cuti Krismas...

Hari ni aku bercuti...cuti sempena Krismas yang termasuk sebagai cuti umum kat Malaysia. Sehari je cuti ni...tapi, aku ambik tambahan lagi sehari. Iaitu esok...Jumaat( 28 Zulhijjah 1429H ).

Dalam dok melayari internet hari ni, aku dok perhati jugak blog Rafis. Dah lama benar dia tak update blog dia. Entah apa cerita pun tak taulah... dengar kata dok sibuk dengan restoran baru depa. Wallahu a'alam... Kalau ya pun sibuk, jenguk-jenguklah blog sendiri jugak. Jangan sampai bersawang...he,he. Sekurang-kurangnya dapat juga kami kat sini tau perkembangan terbaru...

Sekarang ni...di samping terlibat dengan aliran Tarekat Naqsyabandiah Al-Kholidiah, aku juga secara tak langsung terlibat dengan satu usaha untuk membanteras fahaman golongan wahabi yang semakin menular kat Malaysia ni terutamanya kat Perlis. Alhamdulillah, aku sekarang bekerjasama dengan Ustaz Zamihan Al-Ghari...seorang ulamak muda yang mendapat pengiktirafan dari beberapa ulamak besar dunia berkenaan ketinggian ilmunya dalam beberapa cabang ilmu. Golongan Wahabi ni sebenarnya berselindung di sebalik fahaman ahli sunnah wal jamaah ataupun mengatakan mereka bermanhaj salaf, mendakwa mereka sebagai golongan yang ingin memartabatkan Sunnah Rasulullah SAW...kononnya lah. Tetapi, sebenarnya mereka adalah golongan yang membawa fahaman yang jauh bertentangan dengan ahli sunnah wal jamaah sebagaimana amalan dan sunnah Rasulullah SAW dan salafussoleh.

Terdapat beberapa golongan masyarakat yang salah faham akan perjuangan kami...mereka mengatakan kami menentang Sunnah Nabi SAW. Perlu diingatkan bahawa...kami bukannya menentang golongan yang bermanhaj salaf kerana kami pun bermanhaj salaf atau ahli sunnah wal jamaah. Yang kami tentang adalah golongan yang bermanhaj salafi wahabi....

0 comments: