BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

13.12.08

Sokongan Golongan Ulamak

Pagi sabtu...13 Disember 2008. Pagi ni Jai mai awal ke rumah. Singgah ambik laptop dia sebelum ke tempat kerja. Lama jugak la dia singgah pagi tadi...sempat jugak sarapan kat rumah aku. Dalam dok sembang tu, dia bagitau yang Al-Fadhil Ustaz Yussainie dah pun join jemaah kami (naqsyabandiyyah al-khalidiyyah) malam tadi. Alhamdulillah.... Dia bai'ah dengan Khalifah Tuan Amin. Tuan Amin ni masih muda, baru berumur 22 tahun. Merupakan anak angkat kepada Ketua Pemuda PAS Perlis. Berasal dari Terengganu dan masih belajar di Institut Pengajian Tinggi Islam Perlis dalam bidang Usuluddin. Dia dilantik menjadi khalifah setelah 4 tahun bersama jemaah naqsyabandiah tersebut...selain dia, ada lagi dua tiga orang khalifah yang setaraf dengan dia.

Satu lagi berita terbaru menurut Tuan Amin ialah Pesuruhjaya PAS Perlis iaitu Al-Fadhil Ustaz Hashim Jasin pun akan turut bersama dengan jemaah kami. Cuma tunggu masa untuk berbai'ah saja lagi.... Bila ada golongan-golongan ulamak yang bertarekat bersama ni, bersemangat lah sikit. He,he.... Sekarang ni, para ahli jemaah sedang melakukan 'suluk' selama 10 hari di rumah Tuan Guru. Aku tak pi pun sebab takdak transport.... Tuan Guru kata bersuluk kat rumah pun dah ok kalau tak leh pi sana. Memang la ok...cuma tak leh nak rasa pengalaman bersuluk kat sana. Dok zikir sorang2 dalam gelap....fuh, sempoi!

niat-300x226

0 comments: