BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

19.8.08

Astro

Pagi ni, aku sampai lewat sikit kat pejabat. Tapi tak la sampai melebihi jam 8 pagi. Sunyi je suasana pejabat memandangkan aku sorang je yang kerja kat Jabatan Perdagangan ni. Pensyarah-pensyarah semuanya masih bercuti. Selepas sarapan pagi dengan nasi lemak yang dibeli pagi tadi, aku terus turun ke makmal steno untuk melayari internet. Internet kat bilik aku tu disconnect. Leceh betoi.... Sempat la juga aku baca berita-berita terbaru tentang Pilihanraya Kecil kat Permatang Pauh tu dan sempat juga aku singgah di blog Rafis. Sedih juga baca postingnya pada 13 Ogos yang lalu. Tapi, itulah ketentuan Tuhan. Kita tidak selalunya berjaya dan dapat apa yang kita impikan. Adakala, diuji dengan perkara-perkara yang betul-betul berat untuk kita hadapi. Aku ada tinggalkan komen untuknya...minta agar sabar dan jangan salahkan diri sendiri. Kegagalan adalah perkara biasa dalam hidup....

Kelmarin, rumah aku dengan rasminya dah dipasangkan Astro. Kebetulan pulak aku tak bekerja kelmarin. Jadi, boleh la kau tolong diaorang pasang benda tu. Mulai kelmarin, hilang sudah masalah untuk menonton TV. Manakan tidak, dah hampir 2 bulan kami tak dapat nak menikmati siaran TV dengan baik memandangkan arial yang kat atas tu dah tak berfungsi. Mungkin disebabkan rumah-rumah disekeliling dah semuanya pasang Astro, jadi sukar untuk arial yang biasa ni berfungsi dengan baik. Cuma, yang aku dok tunggu ialah sambungan line internet. Masih belum berjaya nak sambung lagi memandangkan masih ada tunggakan yang agak banyak dalam bil. Mahu tak mahu, kena usaha jugak untuk settlekan yang tertunggak tu, barulah boleh memohon untuk penyambungan semula. Bila nak boleh settle pun tak tau lah aku....

0 comments: