BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

9.8.08

Hutang motor dah settle...!!!

Hari Sabtu...hari cuti bagi kakitangan kerajaan macam aku. Aku bangun tidur agak lewat hari ni....jam 11.30 pagi. Mungkin disebabkan sakit kepala yang ku alami sejak kelmarin hingga menyebabkan aku tak masuk pun mesyuarat jabatan pada jam 3 petang kelmarin. Hari ni, tak dak agenda penting. Cuma aku ke kedai motor je untuk selesaikan bayaran ansuran motor. Alhamdulillah...dah habis bayar. Yang tinggal cuma ansuran TV saja lagi. Sebelum tu,aku singgah kejap kat kedai motor yang sebelah tu. Tengok motor Naza GTR 150 yang dah aku survey sebelum ni. Tanya harga, duit muka dan bayaran bulanan. Hmm...boleh tahan jugak dia punya downpayment...RM3700 dengan bayaran bulanan sebanyak RM160 selama 2 tahun setengah. Kalau tolak motor skuter aku tu, baru dapat dalam seribu lebih. Maknanya, kalau nak beli motor tu, aku kena tambah lagi dalam 2 ribu lebih. Mana nak cari duit?

Tapi, keinginan untuk menukar motor baru semakin meluap-luap memandangkan motor yang sedia ada ni pun asyik dok 'sakit' jer. Dah banyak duit aku habis kat motor tu disebabkan rosak memanjang.... Nampak gayanya, aku kena usaha jugak untuk beli motor tu. Tengoklah macam mana nanti.

Minggu ni, ayah dah mula kerja kat tapak pembinaan sekolah agama yang baru kat Behor Pulai. Kesian pulak dah berusia macam tu pun masih terpaksa cari rezeki untuk keluarga. Ada anak sulong macam aku pun tak guna....tak dapat nak bantu keluarga. Menyusahkan lagi ada la....

Sementara dok menaip ni, aku sempat buka blog Rafis. Hmm...makin murah rezeki nampak dia kat sana. Bagus lah...usaha sendiri. Tuhan pun dah sebut, sape yang berusaha nescaya dia akan bagi tak kira Islam atau bukan. Memang itulah sifat Tuhan yang Maha Pemurah... Cuma, aku jer yang belum dapat rezeki yang macam tu. Dah bermacam-macam usaha aku lakukan...apalah nasib. Makin banyak usaha, makin teruk. Semuanya serba tak menjadi.

Walaupun banyak masalah...still ceria beb!!!
Walaupun banyak masalah...still ceria beb!!!

0 comments: