BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

27.8.08

Menang juga DSAI...Takbir!!!

Petang semalam agak lewat aku pulang dari tempat kerja. Tunggu pensyarah yang tak balik lagi....lepas tu baru boleh kunci pintu. Suasana petang masa aku balik tu memang gelap sungguh. Tanda hujan lebat akan turun... Tanpa membuang masa, aku terus bergegas pulang. Nak lari daripada hujan lah kononnya.... Lagipun. aku dah tak sabar nak tau keputusan Pilihanraya Kecil Permatang Pauh yang akan diumumkan pada sebelah malamnya selepas proses membuang undi selesai pada jam 5 petang tadi. Aku amat mengharapkan agar Dato'Seri Anwar Ibrahim menang dengan majoriti yang lebih besar.

Selesai je Solat Maghrib, terus aku ke cybercafe. Mengikuti keputusan melalui internet adalah lebih cepat dari TV. Tv ni...faham-faham je lah. Kalau depa yang menang, cepat keputusan diumumkan. Kalau kalah...memang takdak langsung. Esok baru nak umum.... Seperti yang aku jangka, TV3 hanya siarkan sekejap jer laporan tentang pilihanraya tersebut. Dalam 10 minit begitu.... Di cybercafe, aku melayari setiap website dan blog yang memaparkan berita terkini tentang keputusan tersebut. Ramai juga blogger Pakatan Rakyat yang membuat liputan kat sana. Setelah 2 jam setengah aku kat cybercafe, akhir keputusan rasmi pun keluar. DSAI menang dengan majoriti melebihi 15ribu undi walaupun berhadapan dengan fitnah, tekanan, tipudaya serta perancangan jahat UMNO/BN. Semuanya dengan kehendak Allah SWT dan pertolongan dari-Nya. Syukur.... Tak sabar nak tunggu DSAI jadi PM.

Dua hari lepas, ayah aku bertolak ke Terengganu. Hantar borang PTPTN Syiqah yang tertinggal kat rumah masa dia balik cuti tempohari. Memandangkan dokumen tu diperlukan segera, ayah terpaksa bertolak ke sana kerana kalau nak diposkan memang tak sempat sebab wakil PTPTN hanya datang sehari je kat UDM. Alhamdulillah....hal PTPTN dah pun beres. Tunggu duit dia masuk ja...ringan la sikit beban keluarga untuk tanggung dia kat sana.

DSAI dan Dato'Seri Wan Azizah
DSAI dan Isteri

0 comments: