BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

18.2.09

5 Perkara

5 perkara:

  1. Wajah yang cantik
  2. Duit yang banyak
  3. Kesihatan yang baik
  4. Anak-anak yang cerdik dan berjaya
  5. Tidur yang nyenyak
Itulah 5 perkara yang selalu menjadi impian manusia sehingga sanggup korbankan wang ringgit dan tenaga untuk mendapatkannya sedangkan benda tersebut di beri percuma oleh Allah SWT hanya melalu solat Fardhu 5 waktu sehari semalam.

Sabda Rasulullah SAW : "Barangsiapa yang meninggalkan solat Subuh, tiadalah padanya nur di wajahnya. Dan barangsiapa yang meninggalkan solat Zohor, tiadalah padanya rezeki yang berkat. Dan barangsiapa yang meninggalkan solat 'Asar, tiadalah padanya kekuatan badan dan barangsiapa yang meninggalkan solat Maghrib tiadalah padanya anak-anak yang bermanfaat. Dan barangsiapa yang meninggalkan solat 'Isyak, tiadalah padanya tidur yang nyenyak".

Jadi, untuk mendapatkan kelima-lima perkara di atas, janganlah kita meringan-ringankan solat ataupun terus meninggalkannya. Sebenarnya, banyak lagi rahsia solat yang tidak diketahui umum dan insyaallah akan cuba didedahkan di sini.

0 comments: