BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

14.2.09

Kembali...

Sabtu...14 Feb. 2009. Hari cuti.... Hari ni hanya tinggal aku dengan isteri kat rumah. Mak dengan ayah balik kampung. Diaorang bertolak pagi kelmarin...balik ziarah anak Pakteh yang demam panas sejak seminggu yang lalu. Aku pun baru ja lepas sembuh dari demam. Demam biasa ja...2 hari aku MC ( 9 & 10 Feb.) yang lalu.

Kelmarin dulu, dah mula balik pergi tawajuh di rumah tok guru setelah hampir 2 bulan aku tak berkunjung ke sana. Sekarang ni, boleh la kalau nak pergi tiap-tiap minggu sebab Jai pun dah beli kereta baru. Boleh la tumpang dia... Masa majlis tawajuh yang lepas (khamis), aku terserempak dengan sorang pelajar Al-Azhar. Balik bercuti katanya...dah ambik ijazah pada tahun lepas, tapi tahun ni baru berpeluang hadir bertawajuh. Nama dia Fairus...katanya dia kenal dengan Rafis. Mungkin Rafis pun kenal dia kot... Apa dia tawajuh tu? He,he...lain kali aku jelaskan. Hanya orang tasawuf dan tarekat saja yang faham benda ni.

0 comments: