BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

5.9.08

Selamat Berpuasa...

5 Ramadhan 1429H...hari kelima berpuasa. Hari ke-7 motor aku rosak. Masih ada kat kedai motor...tak siap lagi. Bila nak siap pun tak tau... Rosak hari Jumaat lepas 29/8/2008 masa on the way nak pi kerja. Lagi 2 km nak sampai Arau. Bayangkan aku tolak motor tu balik ke Kangar....betapa jauhnya. Mujurlah dah dekat nak sampai kat kedai motor Taman Cahaya tu (lebih kurang 3 km lagi), ada sorang mamat tu tolong tolak. Kalau tak, mau lembik kepala lutut aku pagi tu.... Jadi, tak pi kerjalah aku hari tu. Sejak dua menjak ni, boleh dikatakan tiap-tiap bulan motor aku rosak. Entah kena penyakit apa pun aku tak tau....

Semalam, pi makan kenduri kawan aku (chinese) kat Hotel Putra Palace dengan isteri. Ayah tolong hantar...maklumlah, motor rosak. Majlis mula jam 7.30...so, aku ambik keputusan berbuka puasa kat rumah dulu. Cuma minum air dan makan kuih sikit je. Simpan ruang untuk melantak kat hotel pulak. Huhuh.... Boleh tahan jugak hidangan pada malam tu. Ramai juga yang hadir terutamanya staf-staf Pasaraya The Store yang penah kerja sekali dengan aku dulu. Malam tu,acara nyanyian jadi pilihan utama. Ramai sungguh yang ada bakat menyanyi termasuk kawan lama aku...Aida. Sedap jugak suara dia... Yang suara sumbang pun ramai jugak. He,he.... Majlis tamat jam 9.40 malam. Balik tu kami tumpang kereta Kak Ina, staf The Store jugak. Dalam kesempatan ni, aku nak ucapkan Selamat Berpuasa kat semua terutamanya yang tak ada sekali dengan kami di Perlis. (Faham-fahamlah no)....

Selamat Berpuasa...Moga Puasa Tahun Ni Lebih Baik Dari Tahun Yang Lepas.
Selamat Berpuasa...Moga Puasa Tahun Ni Lebih Baik Dari Tahun Yang Lepas.

0 comments: