BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

8.6.08

Seharian Di rumah

Ahad...8 Jun 2008. Hari minggu..... Alhamdulillah, pada hari ni kami sekeluarga masih lagi sihat wal 'afiat. Si ibu sibuk di dapur, manakala si isteri pula sibuk membasuh baju. Si ayah pula mungkin dah keluar agaknya...dan aku?

Sejak dari pagi lagi aku mengadap komputer. Menyiapkan video presentation nasyid lagu Qolbi sambil melayari komputer mencari bahan dan menjenguk laman-laman berita politik serta memeriksa peti emel. Sebelum ni pun aku dah siapkan video lagu Qolbi ni cuma aku rasa kurang menarik sebab gambar di dalamnya kurang jelas. Agak kabur..... Memang sudah menjadi sifat aku jika lakukan sesuatu, aku akan buat biar hampir-hampir sempurna dan terbaik.

Sesekali aku bangun ke dapur meneguk segelas air untuk menghilangkan dahaga. Sebenarnya, banyak lagi lagu-lagu Arab yang syahdu-syahdan ni aku nak buat video presentation. Sekadar untuk simpanan peribadi malah untuk sesiapa saja yang berminat.

Dalam kesibukan dan dalam kekhusyukkan memfokus untuk menyiapkan video tersebut, tanpa ku sedari masa sudah pun hampir ke jam 2 petang. Hmmm...pantas sungguh masa berlalu. Video tersebut hampir siap....dengan sedikit perubahan, aku kemudian 'save' ke 'My Computer'. Insyaallah, video ni akan ku posting ke web blog aku yang satu-satunya ni.

Selepas solat Zohor, aku menyambung mengadap komputer. Begitulah gelagat aku pada setiap hujung minggu. Mengadap komputer..... Sebab, aku bukannya jenis suka keluar berjalan-jalan kecuali ada perkara yang memaksa aku untuk keluar. Jadi, lebih baik lepak di rumah sambil menemani komputer kesayangan aku ni. He, he......

Sebelah petangnya, lebih kurang jam 5:30 petang selepas solat 'Asar aku beserta isteri keluar untuk menziarahi bapa saudaranya di Taman Dato' Jaafar. Singgah di stesen minyak Mobil untuk membeli sedikit buah tangan...dan selepas mengisi minyak, terus motor ku menderu ke tempat yang dituju. Malangnya, setelah tiba....tiada sesiapa pun di rumah. Mengikut kata jiran, diaorang balik ke Penang menghantar cucu. Hmmm...apa lagi, kami pun terus beredar. Isteri ku mengajak pergi bersiar-siar di Pengkalan Asam. Ok jugak tu..... Sampai di sana, terus aku mencari gerai menjual makanan sebab tetiba jer terasa lapar. Puas berjalan, akhirnya nampaklah sebuah gerai menjual keropok lekor serta air kelapa. Lebih kurang 20 minit kami menikmati hidangan di gerai tersebut, kami pun mula beredar untuk pulang ke rumah. Kenyang......

0 comments: