BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

29.6.08

Terkini...

29 Jun2008....hari minggu. Esok aku masih lagi bercuti...seronok rasanya. Kelmarin, adik bongsu aku telah bertolak ke K.Terengganu untuk pendaftaran beliau di UDM Gong Badak. turut serta yang menghantar termasuklah mak dan ayah , razif serta isteri. Bertolak pada jam 8.30 pagi kelmarin dan sampai lebih kurang jam 6 petang. Alhamdulillah...selamat sampai juga akhirnya mereka kat sana. Hari ni, menurut berita yang dikirimkan mereka semua telah bertolak pulang pada jam 2 petang tadi dan sehingga saat aku menulis ni kemungkinan besar mereka sudah pun merentasi negeri Perak Darul Ridzuan. Harap mereka selamat sampai ke rumah. Lepas 'asar tadi, adik ipar aku datang bersama dengan sepupu beliau. Mungkin sengaja datang menziarah....hampir sejam mereka bertamu. Cuma air teh dan kek pisang yang mampu kami hidangkan...

Kelmarin juga Malaysia dikejutkan lagi dengan satu lagi tuduhan terbaru terhadap dato' seri Anwar Ibrahim....beliau dituduh meliwat!! tuduhan yang sama sebagaimana 10 tahun yang lepas. Satu laporang polis telah dibuat oleh seoarng pemuda yang mengaku bahawa DSAI telah meliwat beliau pada 26 Jun 2008 yang lalu. Aneh...perkara ni berlaku selepas saja budak muda tersebut berjumpa dengan najib Tun Razak. Apakah ini merupakan satu konspirasi kedua untuk menjahanamkan karier politik DSAI memandangkan Pakatan rakyat sudah semakin hampir ke Putrajaya? Malah, diberitakan juga daripada sumber-sumber yang boleh dipercayai bahawa ada usaha untuk menamatkan riwayat hidup beliau. Atas sebab tersebutlah kini beliau atas nasihat daripada kepimpinan tertinggi Parti Keadilan agar berlindung buat sementara waktu di Kedutaan Turki di ibu negara memandangkan Presiden Turki sendiri merupakan sahabat karib beliau.

Sama-samalah kita berdoa agar beliau sentiasa dilindungi Allah SWT termasuk seluruh ahli keluarganya. Allahu akbar!!!

Berita terbaru yang aku dapat, mak, ayah, razif dan ros dah pun sampai di Baling, Kedah. Rasanya dah tak lama dah untuk sampai ke rumah. Moga selamat dalam perjalanan...rasanya dalam jam 12 ke 1 pagi mungkin diaorang akan selamat sampai.

0 comments: