BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

10.7.08

Motor rosak lagi...

Malang memang tidak berbau....ungkapan yang dah lama aku tak guna. Dulu, masa sekolah rendah selalu jugak aku guna ketika mengarang karangan. Sekarang, betul-betul terjadi kat diri aku. Motor aku buat hal lagi... Niat cuma nak tukar bulb lampu depan jer, entah macam mana bila dah tukar yang baru pun masih tak mau nak menyala jugak. Check punya check...rupanya menatang koil lampu tu yang rosak. Aku ingat murah ja....rupanya RM88 beb!!!! Bukan tu saja, malah socket lampu pun rosak jugak. Campur kesemua yang kena tukar tu termasuk bulb lampu campur pi campur mai aku kena bayar RM122. Ingatkan RM88 ja.... Hmmm....melayang lagi duit yang aku nak simpan untuk belanja bulan ni. Duit tu hasil dari claim rebet roadtax kat pejabat pos yang kerajaan Pak Lah bagi tu. RM150...RM50 aku bagi kat mak, lebihnya aku ambik kononnya nak simpan buat belanja lah. Sekali motor mangkuk ayun tu pulak buat hal....so, nak tak nak, kena guna jugaklah duit tu. Cemuih betoi.... hajat nak simpan untuk bayar bil telefon pun masih tak tercapai.

Apa nak jadi dengan nasib aku....tak habis-habis masalah menimpa. Entah lah...malas nak pikir.

Malas lah nak pikir banyak-banyak...tidur lagi bagus!
Malas lah nak pikir banyak-banyak...tidur lagi bagus!

0 comments: