BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

16.7.08

Sejarah...

Rabu...16 Julai 2008. Dari makmal steno... sedang menunggu cleaner mengemas dan membersihkan makmal, aku mengambil kesempatan yang ada untuk menukilkan sedikit apa yang telah berlaku dalam sehari dua yang lepas. Kelmarin, satu majlis jamuan perpisahan telah diadakan pada jam 12.30 t/hari di pejabat aku sempena meraikan pertukaran Ketua Jabatan dan dua orang pensyarah ke POLIMAS, Jitra. Aku ditugaskan sebagai pembaca doa... Selepas selesai jer makan, aku terus balik ke rumah kerana ada amanah yang perlu aku tunaikan. Jam 4 petang baru aku masuk semula ke pejabat... Duit zakat Rafis ayah dah ambik pada hari Isnin yang lalu dan dah dibank in pun.

Semalam, sejarah telah tercipta. Debat berkaitan harga minyak antara Dato' Seri Anwar dengan Menteri Penerangan. Hanya sejam masa diperuntukan. Dari awal aku dah agak akan berlakunya ketidakadilan dalam pelaksanaan debat terutamanya daripada moderator yang bertanggungjawab. Kesimpulannya, DSAI memang hebat. Menteri Penerangan nampak macam budak sekolah...lain yang ditanya lain yang dijawab. Keluar tajuk....

Hari ni, lebih kurang sejam yang lalu Dato' Seri Anwar telah ditahan oleh polis dari IPK KL di hadapan rumah beliau setelah kembalinya dari Pejabat BPR. Beliau di tahan dengan begitu kasar...macam penjenayah besar. Dari awal lagi memang dah dijangkakan akan penahanan beliau...aku turut bersedih. Risau pun ada...risau berlakunya perkara yang sama seperti tahun 1998 dahulu. Kebanyakkan polis sekarang sudah menjadi 'anjing' kepada pemerintah...tinggalkan tanggungjawab sebenar. Aku doakan semoga DSAI dipelihara Allah SWT semasa dalam tahanan. Moga matlamat dan impian Pakatan Rakyat untuk mengambialih kerajaan Malaysia akan segera dimakbulkan Allah SWT.

0 comments: