BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

29.7.08

Pagi yang sejuk...

Pagi yang sejuk....di sepanjang perjalanan ke tempat kerja pagi tadi begitu menyejukkan. Manakan tidak, suasana pagi tadi diselubungi kabus tebal dengan jarak penglihatan hanya kuranglebih 10 meter. Punya tebalnya kabus sampai basah janggut aku...he,he.

Kat tempat kerja hari ni macam biasa ja. Tak banyak kerja yang perlu aku buat....so, aku ambik keputusan untuk balik awal sikit untuk makan tengahari. Lebih kurang jam 12.30 t/hari aku dah sampai ke rumah...balik makan dengan isteri sebab dia pun rehat jam 1 t/hari. Cuma, petang tadi ja aku tolong En. Rashdan pasang softboard kat dinding belakang bilik Pn. Aniza kat sebelah luar. 2 buah softboard...letih la jugak. Siap semua tu, Kak Miza pulak minta tolong aku pasang noticeboard kat bilik dia. Jadi, pasanglah aku pun....mujur satu ja. Kecik pulak tu.

Hari ni aku balik kerja agak lewat. Dok tunjuk slide dan video presentation yang aku kumpul kat Kak Miza. Dah lama aku bercadang nak bagi kat dia untuk digunakan dalam kursus motivasi dan kursus pemantapan rohani anjuran jabatan. Ada la juga bahan-bahan tambahan untuk digunakan semasa kursus. Kalau dok simpan kat aku pun, tak dak faedahnya. Lain lah kalau aku ni penceramah motivasi. Baik bagi diaorang guna.... Ada juga slide dan video tu yang aku buat sendiri. Saja nak tambah ilmu baru....

Sampai rumah pukul 6.15 petang tadi...lepas solat 'Asar, terus aku keluar ke cybercafe. Sambung taip blog ni ler...huhuh. Nak buat kat rumah, line internet tak bersambung lagi. Dok tunggu aku bayar bagi habis dulu... Sambil taip blog ni, aku dok baca juga berita-berita terkini kat dalam negara. Nak baca Utusan Meloya, aku dah boikot bersama dengan Pakatan Rakyat. Berita tak pernahnya betul kalau hal-hal politik pembangkang...

Tadi mak bagitau syidah dah dapat tukar buat praktikal kat Kangar. Lega la sikit....kalau tak,duit dok habis atas jalan ja dok isi minyak kereta pi hantar dia kat Changlun. Kesian kat ayah.... Lepas ni boleh la jimat duit sikit.

Tengah dengar lagu Raihan ni...
Tengah dengar lagu Raihan ni...

0 comments: