BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلاَّ لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَلَلدَّارُ الآخِرَةُ

خَيْرٌ لِّلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَفَلاَ تَعْقِلُون

"Dan tiadalah kehidupan dunia ini, selain dari main-main dan senda gurau belaka . Dan sungguh kampung akhirat itu lebih baik bagi orang-orang yang bertaqwa. Maka tidakkah kamu memahaminya?"

(Al-An'am:32)

9.1.09

Ya Allah, hancurkan gerombolan Yahudi!!!

Dalam asyik dok melayari internet di rumah semalam, tiba-tiba aku terima satu mesej dari Rafis melalui YM. Mesej yang meminta agar dibacakan ayat 29 dari Surah Al-Fath hasil pesanan dari Imam Besar Masjid Al-Istiqlal yang menerima pesanan dari sahabatnya di Palestine agar Umat islam di seluruh dunia bangun membaca ayat tersebut disebabkan telah berlakunya pertempuran hebat antara Briged Izzaudin Al-Qassa Hamas dengan tentera Yahudi laknatullah.

Saat membaca mesej tersebut, hati terasa bagaikan disentap. Terus aku sebarkan pesanan tersebut kepada sahabat terdekat agar sama-sama mendoakan kemenangan dan bantuan Allah SWT ke atas mujahidin Hamas. Dalam keadaan sedar atau tidak aku terasa perjuangan mujahidin di Palestine bagaikan begitu dekat di hati. Apa tidaknya, saudara seagama sedang di sembelih melalui senjata canggih Yahudi yang tidak berhati perut.

Semalam, seusai membaca ayat 29 Surah Al-Fath tersebut....terus doa ku panjat pada Tuhan Yang Maha Perkasa Maha Gagah agar menurunkan bantuan buat mujahidin Hamas. Mohon agar dihancurleburkan kumpulan tentera Yahudi sebagaimana tatkala Allah SWT menghantar burung-burung Ababil untuk menghancurkan tentera bergajah Abrahah ketika menyerang Kota Mekah dalam misi merobohkan Ka'abah.

Mudahan-mudahan, doa umat Islam di seluruh dunia dimakbulkan Allah SWT. Apa yang aku harapkan agar Allah SWT akan terus menurunkan bantuan dan pertolongan ke atas mujahidin Hamas dan semua mujahidin yang berjuang bersama Hamas termasuk mujahidin Hizbullah, mujahidin dari Yaman, mujahidin dari Iran dan dari Indonesia. Mujahidin dari Malaysia?? Tepuk dada, tanya iman....

p/s: Kepada seluruh rakyat Palestine, maafkan aku. Aku tak mampu untuk menggalas senjata berjuang bersama kalian. Hanya doa yang mampu ku panjatkan, agar perjuangan kalian sentiasa mendapat pertolongan Tuhan.

palestine

0 comments: